نوشته شده توسط مدیر سایت دسته: مقالات روانشناسی
نمایش از 01 آذر 1391 بازدید: 4184
پرینت

هر چیزی که کودک انجام می دهد یا می گوید، می تواند خلاقیت محسوب شود در صورتی که دو ضابطه را تامین نماید.

اوٌل  آنکه باید اساساً با کار هایی که کودک قبلاً انجام می داده و تمام چیزهایی که قبلاً دیده و یا شنیده است متفاوت باشد. دوم آنکه فقط نباید متفاوت باشد بلکه باید صحیح بوده، در جهت رسیدن به یک هدف مفید باشد و به طریقی برای کودک جذاب یا معنی دار باشد.

 پدران و مادران کودکان خیلی خلاق

روشهایی که این پدران و مادران به کار می برند:

O       برای بیان عقاید فرزندان خود احترام قائلند و او را تشویق به بیان آنها می کنند.

O       احساس می کنندیک کودک باید برای فکر کردن، رویا دیدن و حتی وقت خود را به بطالت گذراندن فرصت داشته باشد.

O       اجازه می دهند فرزندانشان بسیاری از تصمیم ها را خودش اتخاذ کند.

O       آنها و فرزندانشان اوقات صمیمانه و گرمی را با یکدیگر می گذرانند.

O       آنها فرزند خود را تشویق می کنند کنجکاو باشد و درباره چیزها کاوش و سوال نماید.

O       اطمینان حاصل می کنندکه فرزندشان می داند آنچه او آزمایش نموده و یا انجام میدهد، مورد تایید آنها میباشد.

آنچه این پدران و مادران برای آموختن کاری به فرزندشان انجام می دهند:

O       او را تشویق می کنند.

O       رفتار گرم و حمایت کننده دارند.

O       عکس العمل آنها نسبت به فرزندشان رفتاری برای بالا بردن روحیه اوست.

O       از بودن با فرزند خود شاد هستند.

O       حامی و مشوق فرزندشان هستند.

O       او را تحسین می کنند.

O       وی را به انجام کار به طور مستقل تشویق می کنند.

پدران و مادران کودکان کمتر خلاق:

روش هایی که این پدران و مادران به کار می برند:

O       به فرزندشان می آموزند وقتی رفتار بدی داشته باشد به طریقی تنبیه می شود.

O       به فرزندشان اجازه نمی دهند نسبت به آنها عصبانی شود.

O        سعی می کنند فرزندان را از افراد فامیل که دارای عقاید متفاوتی از خانواده هستند دور نگه دارند.

O        آنها معتقدند فرزندشان باید فقط دیده شود اما صدایش شنیده نشود.

O        انها اجازه نمیدهند که فرزندشان تصمیماتشان را مورد سوال قرار دهد

آنچه این پدران و مادران برای آموختن کاری به فرزندشان انجام می دهند:

O        مایل هستند به کارهایش بیش از حد نظم بدهند.

O        مایل به کنترل کار هستند.

O        مایل به ایجاد راه حلهایی کلیشه ای برای آن کار هستند.

O        نسبت به آن موقعیت رفتار خصمانه دارند.

O        از فرزندشان انتقاد کرده عقاید و پیشنهادات او را رد می کنند.

O        از کارهای فرزندشان خجالت می کشند و به او افتخار نمی کنند.

O        با کودک ناشکیبا هستند.

به کودکانمان آزادی مشروع بدهیم. به آنها به عنوان یک فرد بگذرایم. از نظر عاطفی در حد اعتدال به آنها نزدیک شویم و بر روی ارزشهای اخلاقی و نه قوانین خاص تاکید نماییم.

نظرات  

 
+1 # کارآموز دوره انرژی درمانی 1391-11-01 01:11
بسیار زیبا بود.مفید :-)
پاسخ | پاسخ با نقل قول | نقل قول | گزارش به مدیر سایت
 

جدیدترین مطالب

پربازدیدترین مطالب

درباره ما

روش انرژی درمانی اسلامی از سال 1355 توسط اساتید مجربی چون جناب آقای محمدعلی قانع و سیدعلی حسینی طباطبائی ابداع و با بهره گیری از علوم اسلامی، علوم غریبه، عرفان عملی و علوم روز متافیزیکی و فیزیکی ، به سبکی تبدیل شد که آن را انرژی درمانی عنقاء می نامیم. در حال حاضر تنها مدرس این سبک از انرژی درمانی استاد علیرضا ریاضی می باشد.